Aż 93% blogerów publikuje swoje wpisy na Facebooku!
Przeciętny użytkownik spędza na nim 405 minut w miesiącu!
Facebook to doskonałe narzędzie do budowania świadomości marki, w tym przypadku bloga. Oprócz tego świetnie sprawdza się przy kształtowaniu wizerunku oraz umacnianiu relacji z użytkownikiem. Profil bloga na Facebooku to obowiązkowy punkt strategii social mediów, bezpretensjonalne must have każdego blogera. Zdarzają się oczywiście takie unikaty, że bez konta na Facebooku mają po kilkadziesiąt tysięcy UU miesięcznie oraz ponad 50 komentarzy pod każdym wpisem na blogu. Ale to unikaty, więc nie każdego to dotyczy.
Kiedy zakładałam konto na „Fejsie” w Polsce mało kto wiedział co to za narzędzie i do czego służy. To były czasy, kiedy królowała Nasza Klasa, a gdy mówiłam znajomym o fajnym narzędziu zza oceanu, słyszałam że to jakaś ściema.
Ale ta ściema jak się okazuje, ma teraz ponad miliard aktywnych użytkowników, i każdy z osobna przeciętnie spędza na nim 405 minut w skali miesiąca, odwiedzając go kilka razy w ciągu dnia.
Kiedyś prowadzenie fanpage`a na Facebooku było zdecydowanie łatwiejsze, nie było cięć zasięgów, była mniejsza konkurencja i nie trzeba było wydawać kasy na reklamy, aby dotrzeć z postem do potencjalnego odbiorcy.
Kluczem do sukcesu na Facebooku jest publikowanie wciągających i angażujących postów dobranych do Waszej grupy docelowej. Tylko takie są w stanie zainteresować dużą liczbę odbiorców i zachęcić do udostępniania tych treści innym. To może być czasami krótki tekst, który jak burza rozkręci Waszych użytkowników.
Posty ze zdjęciem zyskują większe zainteresowanie niż suche linki lub sam tekst. Treści połączone ze zdjęciem na Facebooku stanowią 93% najbardziej wciągających postów. Według Kissmetrics, zdjęcia w tym serwisie mają o 53% więcej polubień, 104% więcej komentarzy i o 84% wyższy współczynnik klikalności w linki niż sam tekst.
Większą ilość zdjęć lepiej publikować na Facebooku w formie albumu niż w postaci kilku postów z jednym zdjęciem. Dobrze sprawdzają się pliki wideo, które serwis promuje zwiększając ich zasięg organiczny. Aby post opublikowany na Facebooku zachęcił czytelnika do podjęcia akcji w postaci przejścia na stronę bloga, musi mieć odpowiednią długość. Teksty nie mogą być zbyt długie, ponieważ wraz z większą ilością liter maleje poziom zaangażowania fanów. Najlepiej sprawdzają się teksty o długości od 80 do 250 znaków. Krótkie i zwięzłe komunikaty najlepiej angażują użytkowników do przejścia na docelową stronę. Jego autor powinien także pamiętać o stosowaniu emotikon w swoich postach, ponieważ świetnie zachęcają do komentowania i polubienia strony.
Dobrą praktyką przy prowadzeniu fanpage`a bloga jest zadawanie pytań i przeprowadzanie krótkich ankiet. Takie posty dostają dużo więcej komentarzy niż zwykłe. Najlepiej sprawdzają się pytania wymagające krótkich odpowiedzi. Minusem tego typu postów jest fakt, że użytkownik skupiając się na napisaniu odpowiedzi pod nim, nie wykonuje akcji w postaci udostępniania lub przejścia na stronę główną bloga. Dbając o zasięg na Facebooku można zastanowić się nad zorganizowaniem konkursu. Aż 35% użytkowników serwisu angażuje się przy tego rodzaju postach. Częstą praktyką blogerów jest zachęcenie czytelników przez Facebooka do konkursu organizowanego na blogu. Dzięki temu ilość odwiedzających blog znacznie się zwiększa, ale tak naprawdę nie są to zaangażowani użytkownicy. Często są to osoby które w Internecie szukają konkursów, a nie ciekawych treści :(.
Funpage na Facebooku spełnia podwójną rolę, po pierwsze służy promocji własnego bloga, po drugie jest świetnym narzędziem w ręku blogera do promocji marek innych firm. Prowadząc profil na Facebooku należy zwrócić uwagę na to, aby nie zaśmiecać go niepotrzebnymi postami i skupić się na jakości publikowanych postów oraz dostosowaniu ich do użytkowników serwisu. W przypadku mediów społecznościowych nie liczba polubień danego funpage`a jest ważna, a ilość zaangażowanych użytkowników, którzy systematycznie czytają treści pojawiające się na blogu.
Sukces na Facebooku zależy od tych kilku wskazówek, ale w głównej mierze zależy od Ciebie, od Twojej regularności i wytrwałości. Prowadzenie fanpage`a na Facebooku to jak praca na etacie, aby zarobić musisz się napracować. I na koniec daj odczuć czytelnikowi, że jest dla Ciebie ważny, a teraz do dzieła!
=============================
Jeśli chcesz być z nami w ciągłym kontakcie, zachęcam do:
→ Polub nasz profil na Facebooku lub profil na Bloglovin. Dzięki temu będziesz na bieżąco z nowościami na blogu.
→ Śledz nas na Instagramie. Znajdziesz tu sporo zdjęć z codziennego życia, których zazwyczaj nie publikuję na blogu.
→ Odwiedź nas Twitter i Pinterest, jeżeli Facebook i Instagram są dla Ciebie niewystarczające.
8 komentarzy
Super wpis.
Bardzo fajny wpis, ja dopiero zaczynam coś ogarniać fb, ale idzie mi to jak po grudzie 🙂 ale jak już się w tym wszystkim odnajdę to może coś to ruszy 😉
Powodzenia
Dzięki za wskazówki 🙂 teraz do dzieła!
MI jakoś tak opornie ten fp idzie 🙂
ale fajne wskazówki 🙂
WoW! Świetny wpis, swoją przygodę z blogiem i facebookiem dopiero rozpoczynam, więc każda wskazówka jest dla mnie na wagę złota 🙂
Ciesze się bardzo, że mogłam pomóc.